info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

قطع اتصال درایورهای قدیمی وای‌فای در ویندوز ۱۰

خلاصه: به‌گفته‌ی مایکروسافت، کامپیوترهای با آداپتور شبکه بی‌سیم Qualcomm ممکن است پس از نصب به‌روزرسانی ۱۰ می ۲۰۱۹ ویندوز و به‌خاطر درایورهای قدیمی شبکه، متحمل قطع ارتباط متناوب Wi-Fi شوند. این کمپانی همچنین اظهار داشته است که در به‌روزرسانی‌های آینده، امکان اتصال به شبکه‌های وای‌فایی که از رمزنگاری‌های قدیمی استفاده می‌کنند وجود نخواهد داشت.

 

به‌گفته‌ی مایکروسافت، کامپیوترهای با آداپتور شبکه بی‌سیم Qualcomm ممکن است پس از نصب به‌روزرسانی ۱۰ می ۲۰۱۹ ویندوز و به‌خاطر درایورهای قدیمی شبکه، متحمل قطع ارتباط متناوب Wi-Fi شوند.

کاربرانی که می‌خواهند به نسخه ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کنند می‌توانند آخرین نسخه‌ی درایور برای کارت شبکه وای‌فای Qualcomm را با دانلود و نصب درایور وای‌فای به‌روز، نصب کنند.

مایکروسافت گفته است که در اسناد پشتیبانی، به‌منظور جلوگیری از هرگونه مسائل ناشی از ناسازگاری درایورهای قدیمی Qualcomm، یک بلوک به‌روزرسانی را در جایی قرار داده است، تا به‌روزرسانی ۱۰ می ۲۰۱۹ را از پیشنهاد شدن تا زمان نصب درایور وای‌فای سازگار، مسدود کند.

همچنین توصیه می‌شود که کاربران ویندوز تحت تاثیر واقع شده، به‌روزرسانی ۱۰ می ۲۰۱۹ را به‌صورت دستی اعمال نکنند و از دکمه‌ی Update now یا Media Creation Tool قبل از به‌روزرسانی درایورهای وای‌فای Qualcomm سیستمشان استفاده کنند.

لازم به ذکر است که کاربرانی که کامپیوترهایشان را به نسخه ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ به‌روزرسانی کرده‌اند به شبکه‌های وای‌فای ناامن که از TKIP قدیمی یا WEP استفاده می‌کنند، هشدار داده می‌شوند.

این دو پروتکل امنیتی آسیب‌پذیری‌هایی دارند که به مهاجمان امکان رمزگشایی ترافیک را داده و به اندازه‌ی WPA2 و WPA3 امن نیستند.

توصیه می‌شود که کاربران از شبکه‌های وای‌فای امن‌شده با WEP یا TKIP استفاده نکنند. و به یک شبکه بی سیم امن شده با WPA2 یا WPA3وصل شوند.

به گفته‌ی مایکروسافت در به‌روزرسانی‌های آینده، امکان اتصال به شبکه‌های وای‌فایی که از رمزنگاری‌های قدیمی استفاده می‌کنند وجود نخواهد داشت. روترهای وای‌فای بهتر است برای استفاده از رمزنگاری AES که در WPA2 و WPA3 در دسترس هستند، به‌روزرسانی شوند.

 

    

تحت نظارت وف ایرانی