info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

کارت سوخت ثبت نام نکنید!!!

خلاصه: با داغ شدن خبرهای سهمیه‌بندی بنزین و کارت سوخت در هفته گذشته، هکرها هم به فکر سودجویی افتاده‌اند! اگر پیامکی در مورد ثبت‌نام کارت سوخت دریافت نموده‌اید حتما این خبر را بخوانید‍!

 

اواخر هفته گذشته با شایعه شروع سهمیه‌بندی بنزین از انتهای هفته، دوباره اخبار مرتبط با کارت سوخت داغ شد. با اینکه این شایعه خیلی زود تکذیب شد موجب صف‌های چند کیلومتری در پمپ بنزین‌ها شد.

هکرها هم نسبت به این حساسیت جامعه بی تفاوت نبوده و با راه‌اندازی سایت‌های جعلی سعی در سرقت اطلاعات کاربران دارند. بسیاری از شهروندان متاسفانه پیامکی دریافت نموده‌اند که یک سایت جعلی را برای ثبت‌نام کارت سوخت معرفی نموده است. اگر در این سایت ثبت‌نام نموده‌اید احتمالا باید به زودی منتظر سرقت از حساب خود باشید!!

این پیامک که از شماره‌های متفرقه ارسال نموده است یک سایت با نامی مشابه سایت رسمی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی معرفی می‌نماید تا کاربر را به مراجعه به این سایت ترغیب نماید.

همانطور که در تصویر پیامک زیر مشاهده می‌نمایید، سایت معرفی شده بسیار شبیه به سایت https://www.niopdc.ir/‎ که سایت رسمی شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی است می‌باشد. با ورود به این سایت از کاربر خواسته می‌شود که کد ملی صاحب خودرو و پلاک آن را وارد نماید و پس از آن مبلغ ۲۰۰۰۰ ریال پرداخت نماید. پس از ورود اطلاعات، کاربر به یک صفحه ساختگی پرداخت هدایت می‌شود تا کاربر اطلاعات بانکی خود را وارد نماید.

نکته جالب اینجاست که این سایت در زمان تایید اصلا اطلاعات وارد شده را بررسی نمی‌نماید و به مرحله بعدی می‌رود. حتی اگر قسمت‌های شماره پلاک و کد ملی خالی گذاشته شود، باز هم به صفحه فیشینگ هدایت شده و فارغ از اینکه چه اطلاعات بانکی وارد شود، به کاربر پیام خطایی داده می‌شود که بانک شما اجازه پرداخت‌های کمتر از پنجاه هزار ریال را نمی‌دهد! در صورتی که همچین محدودیتی در پرداخت‌های الکترونیکی در هیچ بانکی وجود ندارد.

با اینکه این سایت و صفحه فیشینگ بسیار ناشیانه طراحی شده است، اما با توجه به اینکه بسیاری از قشر عام جامعه ممکن است به این سایت مراجعه نمایند و اطلاعات خود را وارد نمایند.

دامنه این سایت تنها دو روز پیش (۱۲ اردیبهشت) ثبت شده است. متاسفانه این سایت از گواهی دیجیتال نیز استفاده می‌نماید و این مساله ممکن است موجب شود که کاربران به این سایت اعتماد نمایند.

شما هم اگر از این دست پیامک‌ها دریافت نموده‌اید به این سایت‌ها مراجعه نکنید و اگر به این سایت‌ها مراجعه نموده و اطلاعات خود را وارد نموده‌اید، هرچه سریع‌تر کلمه عبور کارت بانکی خود را تغییر دهید.

    

تحت نظارت وف ایرانی