info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

منهدم نمودن دو باند بزرگ دارک‌وب

خلاصه: دو بازار معروف و پر طرفدار دارک‌نت توسط یوروپل منهدم شده‌اند. این دو بازار وب تاریک از بزرگ‌ترین بازار‌های تبادلات مواد مخدر و دیگر کالاهای غیرقانونی دیگر هستند.

 

یوروپل اعلام نموده که دو بازار معروف و پر مخاطب دارک‌نت را با نام‌های Wall Street Market و Silkkitie که با نام Valhalla نیز شناخته می‌شود در یک عملیات هماهنگ جهانی علیه سایت‌های زیرزمینی منهدم نموده است. این سایت‌ها تجارت مواد مخدر، اطلاعات کارت‌های اعتباری، برنامه‌های آلوده و دیگر تجارت‌های غیرقانونی انجام می‌دادند.

همچنین پلیس آلمان غربی اعلام نموده که سه نفر از اعضای باند Wall Street Market، دومین فروشگاه بزرگ در دارک‌نت و با بیش از یک میلیون کاربر و ۵۴۰۰ تامین کننده را دستگیر نموده‌اند. علاوه بر این با همکاری یوروپل، پلیس آلمان و FBI دو تامین کننده اصلی مواد مخدر را در لس‌آنجلس امریکا دستگیر نموده است.

بر اساس گفته‌های یوروپل، پلیس کامپیوتر‌هایی که بازار غیرقانونی روی آن‌ها اجرا بوده به همراه ۵۵۰.۰۰۰ یورو پول نقد و بیش از یک میلیون یورو رمزارز، ماشین‌های گران‌قیمت و دیگر اسناد را از آن‌ها کشف نموده است.

بر اساس گزارش‌ها این فروشگاه دارک‌نت یک بستر برای معاملات ۵۴۰.۰۰۰ تامین کننده و یک میلیون مشتری بوده و بین ۲ تا ۶ درصد از تبادلات انجام شده را دریافت می‌نموده است.

همچنین یوروپل اعلام نموده که مراجع قانونی فنلاند در اوایل سال میلادی جاری نیز بازار دارک‌نت Silkkitie  را منهدم نموده‌اند. این بازار از سال ۲۰۱۳ مشغول به فعالیت بوده و یکی از قدیمی‌ترین سایت‌های تبادل شبکه تور است. پلیس فنلاند از متهمان مقادیر زیادی بیت‌کوین ضبط نموده است.

ایده اولیه دارک‌نت ایجاد آزادی و تحت تعقیب قرار نگرفتن در سطح اینترنت بود. اما امروزه به بستر کار‌های غیرقانونی و خرابکارانه‌ای برای مجرمین تبدیل شده است.

 

    

تحت نظارت وف ایرانی