info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

رویداد کار و کسب نو افتا برگزار گردید

رویداد کار و کسب نو افتا (Security Startup) از مجموعه رویدادهای پنجمین جشنواره‌ی ملی افتا، در روز دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ با حضور کارشناسان، متخصصین، اساتید و فعالین اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات  و نیز جمع کثیری از علامندان، دانشجویان و ایده‌پردازان امنیت اطلاعات در سالن اجتماعات دانشکده‌ی منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان، برگزار گردید. جشنواره ملی افتا با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران و مرکز ماهر و مشارکت شرکت های پیشرو افتا کشور برگزار می گردد.

در این رویداد ایده پردازان افتا به ارایه ایده های خود می پردازند. ایده های اولیه در مرحله نخست(به صورت از راه دور) مورد بررسی قرار گرفته و ایده های منتخب در این رویداد، فرصت ارایه حضوری و دفاع از طرح خود را در برابر داوران علمی، فنی و تجاری و البته حاضران در رویداد را داشتند. در ابتدا روند رویداد توسط دبیر اجرایی جشنواره مهندس سید علی سنایی و نیز جناب آقای مهندس پیمان گلشنی سرپرست رویداد کار و کسب افتا تشریح گردید.

داوران این رویدا دکتر علی فانیان(دبیر جشنواره)، دکتر بهروز ترک لادانی(دبیر مسابقات فتح پرچم)، دکتر محمد حسین منشئی(دبیر رویداد کار و کسب نوافتا)، مهندس شجاعی(شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان)، مهندس اشکبوس(مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی) و مهندس وکیلی از شرکت پیام پرداز بودند. همچنین یک کمیته منتورینگ به صورت تخصصی ایده‌ها را رصد می کردند.  در این کمیته مهندس بدر از شرکت پیام پرداز، مهندس حوری از شرکت امن پردازان کویر، مهندس کرچگانی از شرکت امن پرداز، مهندس نوری از دهکده نوآوری، مهندس گلشنی از مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان، مهندس کاظمی نیا از آقای مترجم و محمد آکوچکیان از هاب اصفهان حضور داشتند.

 

در بخش نخست ۶ ایده اول بر اساس قرعه‌کشی به ارائه‌ی اولیه‌ی ایده‌ی خود در ۳ دقیقه پرداختند و سپس به‌مدت ۷ دقیقه پاسخگوی سوالات داوران و منتورها بودند.

در این بخش مهندس اسماعیل وکیلی معاون تحقیق و توسعه شرکت پیام‌پرداز به سخنرانی با موضوع از دانشگاه تا صنعت پرداخت. در این سخنرانی چالشی چند نقد جدی به نحوه آموزش در دانشگاه و عدم ارتباط دانشگاه با صنعت بیان گردید. این سخنرانی با استقبال مخاطبین روبرو شد.

در حاشیه رویداد یک پنل مهارت- فرصت تعبیه شده بود که در آن شرکت‌کنندگان مهارت های خود را بر روی آن درج می نمودند و شرکت ها نیز نیازمندی های شغلی خود را در بخش دیگر منعکس می نمودند تا از این طریق زمینه همکاری های آینده شکل گیرد.

در بخش پذیرایی، شبکه سازی بین شرکت کنندگان و ایده پردازان، منتورها، شرکت های پیشرو افتا و.... انجام پذیرفت. همچنین شرکت کنندگان از غرفه های مرکز آپا، پادویش آنتی ویروس بومی، پیام پرداز و غرفه کتاب های کارآفرینی بازدید داشتند.

در بخش دوم، پنج ایده پایانی به ارایه ایده خود پرداختند و پرسش های داوران پاسخ گفتند.

و رای گیری آغاز گردید...

داوران، منتورها و شرکت کنندگان در رویداد امکان رای داشتند.

در زمان شمارش آرا،  محمد آکوچکیان یکی از کارآفرینان موفق کشور از شتابدهنده هاب اصفهان به ایراد سخنرانی و بیان ایرادات ارایه ایده پردازان و تشریح جایگاه شتابدهنده در رشد و توسعه استارت آپ ها پرداخت.

 

و آرا توسط کمیته برگزاری جشنواره شمارش می شدند.

 

دز پایان بر اساس نتایج آرا سه تیم از ادامه رقابت بازماندند و از آنان به سبب جسارت ارایه ایده خود و تلاش در این رویداد تقدیر شد. در این بخش مهندس کاظمی نیا مترجم سری کتاب های ناب به ایراد سخنرانی و با دستان کتاب های اجرای ناب و رشد ناب را به این سه ایده پرداز تقدیم کرد.

بنابراین ۸ تیم جواز حضور در مرحله نهایی جشنواره را یافتند. در این مرحله هر یک از تیم ها می توانند برای خود یک منتور انتخاب و با همراهی منتورها به تکمیل کار خود بپردازند. در نهایت ایده پردازان بایستی با نمونه اولیه کار، مدل کسب و کار و تیم کامل خود  در ۸ و ۹ اسفند ۹۶ در جشنواره ملی افتا به رقابت با یکدیگر بپردازند.

در این بخش اساتید داور در قالب صحبت های کوتاهی به بیان صحبت های پایانی خود پرداختند. بیان دیدگاه های اساتید در رابطه با نقدهایی که به مدل آموزش  دانشگاه در یکی از سخنرانی های رویداد انجام گرفت، یکی از موضوعاتی بود که آقایان دکتر منشئی، دکتر لادانی و دکتر فانیان داشتند و مقرر شد یک میزگرد با موضوع دانشگاه و صنعت در این زمینه برگزار گردد.

و در نهایت به سه تن از شرکت کنندگان در رویداد به قید قرعه هدیه نفیسی از سوی شرکت پیام پرداز اهدا گردید.

و اما  اعضای باشگاه فن آفرینی آپاچی  که رویداد را برگزار کردند.

 

و در پایان عکس یادگاری این رویداد

 

مرحله نهایی این رویداد ۸ و ۹ اسفند ۹۶ در جشنواره ملی افتا برگزار می گردد.

 

تحت نظارت وف ایرانی