info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

مایکروسافت فعالیت‌هایتان را ردیابی می‌کند!

خلاصه: مایکروسافت تاریخچه‌ی فعالیت‌های شما را حفط می‌کند، حتی زمانی که نمی‌خواهید. این مسئله هر کسی که ویندوز ۱۰ دارد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت از الگوهای تاریک (Dark Pattern) برای پیگیری فعالیت‌های ویندوز ما استفاده می‌کند.

مایکروسافت تاریخچه‌ی فعالیت‌های شما را حفط می‌کند، حتی زمانی که نمی‌خواهید.

این مسئله هر کسی که ویندوز ۱۰ دارد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برای اثبات اینکه مایکروسافت سابقه‌ی فعالیت شما را در مورد وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها و خدمات، ردیابی می‌کند، به Settings بروید، بر روی قسمت Privacy کلیک کنید و در قسمت مربوط به Activity History گزینه‌ی "Send my activity history to Microsoft" را غیرفعال کنید.

این گزینه برای بسیاری از کامپیوترهای با ویندوز ۱۰ به صورت پیشفرض غیرفعال است. شما می‌توانید با کلیک بر روی گزینه‌ی "Clear Activirty History" نیز تاریخچه‌ی فعالیت خود را پاک کنید.

Activity History in Windows 10

به‌هرحال، اگر از آخرین به‌روزرسانی اکتبر ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنید، در سمت راست بالای صفحه تنظیمات، لینکی به "Privacy Dashboard" وجود دارد. بر روی آن کلیک کنید، با استفاده از حساب مایکروسافت خود وارد شوید و بر روی "Activity History" که در بالای صفحه به آن لینک داده شده است، کلیک کنید.

Delete Windows 10 Activity History 2

مشاهده می‌کنید که فعالیت برنامه هنوز آن‌جا قرار دارد، با وجود اینکه آن را غیرفعال کرده‌اید یا فعالیت‌هایتان را کاملا پاک کرده‌اید.

محققان می‌گویند که Activity احتمالا به خاطر گزینه‌های تشخیص و بازخورد مایکروسافت است که آن‌جا قرار دارد. (Settings > Privacy > Diagnostics & Feedback)

با همه‌ی این‌ها به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت از الگوهای تاریک (Dark Pattern) برای پیگیری فعالیت‌های ویندوز ما استفاده می‌کند.

 

    

 

تحت نظارت وف ایرانی