info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

برگزاری سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات

سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، پاییز ۹۴ در دانشگاه صنعتی اصفهان با محوریت مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان در دو مرحله برگزار می‌گردد.

Festival.nsec.ir

مرحله اول این جشنواره در قالب مسابقه ملی فتح پرچم(CTF)  در ۹ مهر۹۴ به صورت برخط  برگزار می‌گردد. همچنین مرحله دوم جشنواره در ۴ و ۵ آذر ۹۴ در دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور متخصصین، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات، دانشجویان، اساتید و خبرگان امنیت فضای تبادل اطلاعات و نیز علاقه‌مندان امنیت اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌گردد.

این رویداد بزرگ امنیتی در فضای تبادل اطلاعات شامل قسمت‌های متنوعی است.

  • مسابقه فتح پرچم و مانور سایبری در تاریخ ۹ مهر ۹۴ به صورت برخط (جهت ثبت نام در مسابقه به پرتال مسابقه festival.nsec.ir مراجعه کنید)

مسابقات CTF‌ يك مانور شبيه‌سازي شده در فضاي سايبري محسوب می گردد كه در آن متخصصین امنیت اطلاعات به مقابله با يكديگر می‌پردازند. در اين مسابقه هر تيم تلاش مي‌كند از مواضع از پيش تعيين شده در رايانه يا شبكه اختصاصي‌اش دفاع كند. در عين حال به طور همزمان سعي مي‌كند كه با گذر از سد امنيتي ساير تيم‌ها، پرچم خود را در سيستم‌هاي آنها برافراشته نماید. مهندسي معكوس (Reverse-engineering)، شنود شبكه (network sniffing)، تحليل پروتكل، پنهان نگاری، مديريت شبكه، حملات تحت وب، برنامه‌نويسي امن، تحليل رمز(cryptanalysis)  از جمله توانايي‌هايي هستند كه در این مسابقات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

  • مسابقه ایده های نو و  کسب و کارهای نو افتا (security startup)

در این رقابت با طرح چندین مسئله کلیدی در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات، ایده‌ها و راهکارهای شرکت‌کنندگان مورد ارزیابی و در نهایت جوایز ارزنده‌ای به طرح‌های برتر اهدا می‌گردد. در این بخش همچنین تسهیلات لازم جهت راه‌اندازی شرکت‌های نوپا در زمینه افتا برای تیم‌های برتر فراهم می‌گردد.

 

 

 

  • همایش و کارگاه‌های تخصصی

همایش‌ها و کارگاه‌های جشنواره موضوعات متنوع در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات را پوشش می‌دهد.

 

 

  • نمایشگاه ترویجی امنیت فضای تبادل اطلاعات

نمایشگاه ترویجی امنیت فضای تبادل اطلاعات شامل غرفه‌های آگاهی رسانی عمومی در زمینه امنیت اطلاعات و ارتباطات، غرفه‌های ایده‌های نو در زمینه افتا، غرفه‌های آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در زمینه افتا، غرفه‌های شرکت‌های تازه تاسیس در زمینه افتا و غرفه‌های مربوط به حامیان اصلی جشنواره خواهد بود.

 

جهت آگاهی از جزئیات این رویداد ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات و نیز ثبت نام در رقابت آنلاینCTF به پرتال جشنواره مراجعه فرمایید.

Festival.nsec.ir

تحت نظارت وف ایرانی