info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

اینستاگرام هک شد؟

خلاصه: براساس گزارشات Sun، اینستاگرام، برنامه‌ی کاربردی به‌اشترک‌گذاری عکس متعلق به فیسبوک، قربانی حمله‌ای شده است که ظاهرا در روسیه رخ داده است. توصیه می‌شود که احراز اصالت دو فاکتوری را فعال کنید.

 

براساس گزارشات Sun، اینستاگرام، برنامه‌ی کاربردی به‌اشترک‌گذاری عکس متعلق به فیسبوک، قربانی حمله‌ای شده است که ظاهرا در روسیه رخ داده است. گزارشات Mashable و Reddit نشان می‌دهد که اخیرا کلمه‌ی "هک" در توییت‌های مربوط به اینستاگرام افزایش یافته است. همچنین Google Trends نشان‌دهنده‌ی جهش بزرگی در میزان جستجوی "Instagram hacked" است.

توییت‌های کاربران نیز نشان از ناامیدی آن‌ها از پاسخگویی اینستاگرام است.

Flurry of tweets

مدیر اطلاعات تهدید در Lastline به کاربران توصیه کرده است که احراز اصالت دوفاکتوری (۲FA) را فعال کنند او می‌گوید:"من شک دارم که ۲FA در حساب‌های هک شده استفاده شود، بنابراین فعال‌سازی ۲FA مطمئنا از این نوع حمله جلوگیری خواهد کرد."

اما با این حال گزارش‌های غیرمنتظره‌ای مبنی بر اینکه برخی از حساب‌های هک‌شده از ۲FA استفاده می‌کرده‌اند، نیز وجود دارد.

در این رابطه مشاور اصلی امنیت سایبری Falanx Group نیز گفته است:"اگرچه ۲FA یک کنترل عالی امنیتی است و همیشه باید مورد استفاد قرار گیرد، اما محفوظ از خطا نیست و اگر کسی بتواند کنترل شماره موبایلی که پیام متنی را دریافت می‌کند را به‌دست گیرد، یا بتواند کاربررا به بازدید از یک وب‌سایت جعلی ترغیب کند، می‌تواند این نوع از احراز اصالت را نیز شکست دهد."

تحقیقات نشان می‌دهد که همه‌ی حساب‌های هک‌شده مرتبط با آدرس‌های ایمیل روسی هستند بنابراین احتمالا این حملات از سمت یک گروه هکری روسی هستند، اما احتمال اینکه گروه دیگری وانمود به روسی بودن می‌کند نیز وجود دارد.

 

    

تحت نظارت وف ایرانی