info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

جاسوسی سیا از همکاران خود!!

خلاصه: ویکی‌لیکس در جدیدترین افشاگری خود در مود جاسوسی‌های سازمان سیا ابزاری را افشا نمود که با استفاده از آن سازمان سیا از سازمان‌های همکار اطلاعاتی خود جاسوسی می‌کند. در این پروژه که ExpressLane نام دارد از سازمان‌های FBI، DHS و سازمان ملی امنیت امریکا به صورت مخفیانه جاسوسی می‌شده و اطلاعات آن‌ها جمع‌آوری می‌شده است.

سازمان سیا یک جمع‌آوری اطلاعات بیومتریک شامل سخت‌افزار، سیستم‌عامل و نرم‌افزار را به سازمان‌های همکار امنیتی خود در سراسر دنیا پیشنهاد داده که به آن‌ها کمک می‌کند اطلاعات بیومتریک را در سیستم‌های خود به اشتراک بگذارند.

اما از آنجا که هیچ سازمانی اطلاعات بیومتریک خود را با دیگران به اشتراک نمیگذارد، سیا ابزاری را برای استخراج و جمع‌آوری این اطلاعات توسعه داده است.

این پروژه که ExpressLane نام دارد یک ابزار جاسوسی است که به صورت دستی و در قالب ارتقای معمول سیستم بیومتریک روی آن نصب می‌شود. این ابزار در یک قسمت دیگر از سیستم ذخیره شده و اطلاعات جمع‌آوری شده را به صورت رمز شده در یک فضای مخفی به صورت رمز شده ذخیره می‌کند.

ابزار ExpressLane دارای دو قسمت است. یک قسمت اجازه ساخت پارتیشن مخفی را روی سیستم هدف می‌دهد تا اطلاعات جمع‌آوری شده روی آن ذخیره شود. قسمت دیگر به کاربر اجازه می‌دهد که زمانی که از سیستم بازدید می‌کند بتواند اطلاعات جمع‌آوری شده را دریافت کند. آخرین نسخه این ابزار امکان از بین بردن خود را پس از مدت معینی دارد.

این ابزار بیست و یکمین ابزار سیا بود که ویکی‌لیکس تحت پروژه Vault 7 افشا نموده است. ویکی‌لیکس در طول این پروژه ابزار‌های جاسوسی و بدافزار‌هایی که سیا از آن‌ها استفاده می‌نماید را افشا نموده است.

تحت نظارت وف ایرانی