info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

همایش افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی افتا

همایش افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی افتا با حمایت مرکز ماهر، چهارشنبه ۲۶ مهرماه ۹۶ با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از کارشناسان، متخصصین، اساتید و فعالین اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات اصفهان و نیز جمع کثیری از علاقه‌مندان و دانشجویان در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار گردید. در این همایش مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، مهندس مطلب‌زاده و نیز مدیر مرکز راهبردی افتا، مهندس اکبریان نیز حضور داشتند.

در بخش نخست، سخنرانی مسابقات فتح پرچم توسط گروه مسابقات فتح پرچم مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان ارائه گردید. این مسابقات به صورت برخط در جشنواره ملی افتا برگزار می‌گردد و برگزیدگان این مسابقه در مسابقه ماراتن افتا شرکت خواهند نمود.

در ادامه پخش کلیپ یادبود دکتر مهدی برنجکوب بنیان‌گذار جشنواره ملی افتا سالن را به شدت تحت تاثیر قرار داد. در جشنواره امسال یک بخش ویژه با نام بزرگداشت دکتر برنجکوب در اختتامیه با حضور همراهان و همکاران ایشان برگزار خواهد شد.

 

در بخش بعدی، سخنرانی فرصت‌های کار و کسب افتا توسط دبیر جشنواره، دکتر علی فانیان ارائه گردید. در این سخنرانی، زمینه‌های مور نیاز و رویه‌های فناوری در امنیت فضای تبادل اطلاعات که تیم‌ها می‌توانند با ارائه راهکار و ایده‌پردازی بر روی آن‌ها یک کار و کسب نوپا ایجاد نمایند، بیان گردید. رویداد کار و کسب افتا با فعال شدن پنل ثبت ایده‌های نو آغاز می‌گردد و پس از ارزیابی اولیه، تیم‌ها به ارائه اولیه و دفاع از طرح خود خواهند پرداخت. در ادامه با همکاری و راهنمایی مربیان منتورهای جشنواره تیم‌ها ایده‌های خود را تکمیل و به همراه مدل کسب وکار در نمایشگاه ترویجی افتا ارائه می‌نمایند. در نهایت تیم‌های برگزیده انتخاب و ضمن دریافت هدیه از تسهیلات لازم به منظور راه اندازی کار و کسب نوپا برخوردار خواهند شد.

 

در بخش بعدی پنل گفتگو با حضور سه تن از بنیان‌گذاران شرکت‌های نوافتا انجام شد. مهندس بابک سیابی هم‌بنیان‌گذار شرکت مروارید پیام‌پرداز، مهندس احسان مهدوی بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آسپا به همراه مهندس محمدناصر نوری بنیان‌گذار و مدیرعامل دهکده نوآوری و نواندیشی به گفتگو و بیان تجربیات خود از راه‌اندازی شرکت نوپا در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات پرداختند.

در سخنرانی پایانی مهندس محمد صادقی، هم‌بنیان‌گذار گروه مهندسی ICAN به بیان داستان شکل گیری، تجربیات شکست‌ها و پیروزی‌های گروه ICAN پرداخت. این بخش با استقبال زیادی از سوی مخاطبین روبرو شد.

همایش افتتاحیه با عکس یادگاری به پایان رسید. این همایش در حقیقت آغاز مجموعه رویدادهای جشنواره ملی افتا بود که در پاییز و زمستان ۹۶ در قالب مسابقات فتح پرچم، ماراتن افتا، کارگاه‌های افتا، رویداد کار و کسب افتا و نمایشگاه ترویجی افتا در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌گردد.

 

 

 

تحت نظارت وف ایرانی