info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

هک شدن در خیابان!

خلاصه: ابزار‌هایی که از اتصال وای‌فای پشتیبانی می‌کنند روز به روز در حال افزایش است.  این ابزار‌ها دامنه اتصال کاربران به شبکه را افزایش داده و آن‌ها را بیشتر در معرض خطر هک شدن قرار می‌دهند. گروهی از هکر‌ها نشان داده‌اند که چگونه به سادگی می‌توان افراد را در مکان‌های عمومی هک کرد و اطلاعات آن‌ها را به سرقت برد.

ابزار‌هایی که از اتصال وای‌فای پشتیبانی می‌کنند، که به عنوان اینترنت اشیا شناخته می‌شوند، رشد فراوانی داشته‌اند و در خانه و ادارات تعداد آن‌ها رو به افزایش است.

از گوشی‌های هوشمند تا پرینتر‌های متصل به شبکه و حتی قهوه‌ساز‌ها امروزه به اینترنت متصل می‌شوند و خدماتی را تحت شبکه برای کاربران فراهم می‌کنند.

با این حال، با رشد ابزار‌های اینترنت اشیا دامنه اتصال کاربران به اینترنت افزایش یافته و به هکرها این امکان را می‌دهد که نقاط ورود بیشتری به حریم خصوصی یک کاربر و هک آن داشته باشند.

مهاجمان می‌توانند با استفاده از ابزار‌های هوشمند به شبکه شما درب پشتی باز کنند و اطلاعات شما همچون اطلاعات شخصی و حساس شما را به سرقت ببرند و از آن‌ها سو استفاده کنند.

محققان بک روش هک جالب را معرفی نموده‌اند که به قول طراح این روش، تنها چیزی که یک هکر در این روش نیاز دارد این است که با یک ابزار ساده در محل‌های عمومی قدم بزند و اطلاعات افراد را از طریق نفوذ به ابزار‌های آن‌ها به دست آورد.

در این روش هکر با یک ابزار ساده مانند تبلت یا گوشی هوشمند خود یک هات‌اسپات راه‌اندازی می‌کند و آن را به عنوان یک تامین‌کننده اینترنت معتبر معرفی می‌کند.

حال نوبت کاربران است که با اتصال به این ارائه دهنده سرویس جعلی به هکر اجازه دهند تا با عبور دادن ترافیک قربانیان، کلمات عبور آن‌ها واطلاعات مهم شان را سرقت کند و یا حتی آن‌ها را به سمت بدافزار‌ها یا سایت‌های فیشینگ هدایت کند.

برای پیشگیری از این روش هک و روش‌های دیگر مرسوم وسایل متصل به شبکه وای‌فای بهتر است که موارد زیر را رعایت کنید تا امنیت خود و محل کار و زندگی خود را تامین کنید.

  1. وای‌فای خود را خاموش کنید: زمانی که از ابزار‌های خود استفاده نمی‌کنید، اتصال وای‌فای آن‌ها را خاموش کنید. بخصوص در زمان‌های طولانی. این کار علاوه بر کمتر کردن موقعیت هکرها برای دسترسی به سیستم شما مصرف انرژی را بهینه می‌کند.
  2. امکاناتی که استفاده نمی‌کنید را غیر فعال کنید: زمانی که یک ابزار هوشمند به خانه یا محل کار خود اضافه می‌کنید امکاناتی که مورد استفاده شما نیست را غیر فعال کنید. فعال بودن کاربری‌هایی که مورد استفاده شما نیست خطر هک شدن را افزایش می‌دهد. در این زمینه مطمین شوید که محصول مورد نظر را می‌شناسید و برای غیرفعال کردن کاربری‌های اضافه از راهنما کمک بگیرید.
  3. کلمات عبور را تغییر دهید: کلمات عبور پیش فرض روی محصولات راحت‌ترین راه را برای دسترسی هکر‌ها به شبکه شما فراهم می‌کنند.
  4. قبل از خرید محصول مورد نظر خود در مورد آن تحقیق کنید و از شرکت‌های خوشنام در حوزه امنیت و شرکت‌هایی که برنامه‌های خود را به روز می‌کنند خرید کنید.

تحت نظارت وف ایرانی