info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

همایش افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی افتا

همایش افتتاحیه چهارمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، چهارشنبه ۱۲ آبان ۹۵ توسط مرکز تخصصی آپا و با حمایت مرکز ماهر در تالار فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. سخنرانی‌های گوناگون، معرفی مسابقات فتح‌پرچم، مسابقه ایده‌‌های نو افتا و گفتگو، بخش‌های متنوع همایش افتتاحیه بود که  با حضور پرشور اساتید، مدیران، کارشناسان، متخصصین و دانشجویان فناوری اطلاعات برگزار گردید. در این همایش مدیرکل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، دکتر محمدجواد امیدی نیز حضور داشت. 

چهارمین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با هدف ارتقاء سطح آگاهی عمومی در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات وهمچنین رشد و توسعه ایده‌های نوین در عرصه امنیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در پاییز و زمستان ۹۵ در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌گردد. این جشنواره، رویدادی ترویجی در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات  است و شامل بخش‌های متنوعی از جمله مسابقه CTF، رویدادSecurity Startup، کارگاه‌ها و سمینارهای تخصصی و نمایشگاه ترویجی امنیت فضای تبادل اطلاعات می‌باشد.

سخنرانی اول: دفاع از عمارت شیشه‌ای، تهدیدات و فرصت‌های امنیت سایبری

دکتر بهروز ترک‌لادانی، دانشیار دانشگاه اصفهان و عضو شورای مرکز انجمن رمز ایران

در این سخنرانی، دکتر لادانی با تشبیه فضای سایبری به یک عمارت شیشه‌ای به بیان روند تهدیدات این فضا از یک سو و نیز فرصت‌های کسب و کار در این زمینه پرداخت.

سخنرانی دوم: هکرها و مسابقات فتح‌پرچم

گروه مسابقات فتح‌پرچم مرکز تخصصی آپا، مهندس مهرابی، مهندس ترکمان‌احمدی، مهندس علیپور

در این سخنرانی، گروه مسابقات فتح‌پرچم مرکز آپا به معرفی این مسابقات و تشریح محورهای مختلف مسابقات پرداختند. وب، شبکه، رمزنگاری، پنهان‌نگاری، مهندسی معکوس، جرم‌شناسی و.. موضوعاتی بود که در این همایش ارائه گردید.

سخنرانی سوم: ایده‌پردازی

مهندس امینی، مشاور مرکز نوآوری و تجاری‌سازی دانشگاه صنعتی اصفهان

در این سخنرانی، مهندس امینی به بیان فاکتورهایی که بایستی در ایده‌پردازی و حفظ ایده در نظر گرفته شود و نیز روندهای ثبت‌ایده و ثبت اختراع اشاره نمود.

سخنرانی چهارم: کارآفرین برتر فناوری اطلاعات

مهندس امیر وهوشی، عضو هیات مدیره دیجی‌کالا، کافه‌بازار، دیوار، بنیان‌گذارbeeptunes و مدیرعامل شرکت رهنما

در این سخنرانی، مهندس امیر وهوشی به عنوان یکی از موفق‌ترین کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در زمینه فناوری اطلاعات، به بیان تجربیات، پیروزی‌ها و شکست‌های خود پرداخت.

گفتگو با کارآفرین برتر: در ادامه جلسه، حضار به بیان نظرات خود پرداخته و پرسش‌ها و دغدغه‌های خود را با امیر وهوشی در میان گذاشتند. این بخش با استقبال شدید شرکت‌کنندگان روبرو شد.

مسابقه: در بخش پایانی با توجه به مسائلی که در این همایش در بخش صنعت افتا و مسائل ایده‌پردازی و کسب و کار ارائه شده بود، مسابقه ایده نو برگزار گردید و سه نفر از شرکت‌کنندگان در همایش به مدت ۳ دقیقه به ارائه ایده خود پرداختند

و در نهایت با نظر داوران شامل(دکتر لادانی، دکتر دخیل‌علیان، دکتر فانیان، دکتر منشئی، دکتر قدیری، مهندس امینی، مهندس بدر و مهندس وهوشی) یک ایده برنده (آقای فولادگر دانشجوی کامپیوتر صنعتی اصفهان) و یک ربع‌سکه  به ایشان اهدا گردید.

در پایان دکتر علی فانیان، دبیر علمی جشنواره به جمع‌بندی برنامه همایش پرداخت و با دعوت همه شرکت‌کنندگان در همایش به حضور و شرکت در برنامه‌ها و رقابت‌های چهارمین جشنواره ملی افتا همایش را به پایان برد.

 

تحت نظارت وف ایرانی