info[at]nsec.ir
(+۹۸)-۳۱-۳۳۹۱۵۳۳۶

مقالات آموزشی

  • پنج قانون امنیت سایبری از مارتین بنکس

    نزدیک به یک سال پیش، روزنامه‌نگار مارتین بنکس «پنج قانون امنیت سایبری» را تدوین کرد. امنیت سایبری زمینه‌ای پیچیده است و هر راهی برای ساده‌سازی جنبه‌های متعدد آن به مفاهیم کوتاه و آسان برای به خاطر سپردن همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

     این پنج قانون شروع بسیار خوبی برای توسعه برنامه امنیتی قوی است. قوانین عبارتند از:

    ۲۰/۰۶/۲۰۲۲
  • رصد حملات سایبری فعال با موتور جستجوی LeakIX

    «پروژه LeakIX موتور جستجویی است که کلیه خدمات و برنامه‌های وب را در IPv4 و IPv6 فهرست می‌کند.»

    موتور LeakIX پروژه‌ای جدید است که در بلژیک تهیه شده و در سطح جهانی چندان شناخته‌شده نیست. با این حال پتانسیل بالایی دارد تا به منظور OSINT، تست نفوذ و تحلیل‌ بدافزار استفاده شود.

    درباره‌ی بستر LeakIX

    ۱۵/۰۸/۲۰۲۰
  • ویژگی جدید واتس‌اپ برای اعتبارسنجی صحت اطلاعات، Search Web

    خلاصه: WhatsApp ، یکی از محبوب ترین پیام رسان‌ها ، ویژگی جدیدی به نام "جستجوی وب" را اخیراً ارائه کرده است. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا برای تأیید صحت پیام‌ها ، جستجوی وب را بر روی پیام انجام دهند. با استفاده از این ویژگی ، افراد می توانند نتایج خبری یا منابع اطلاعاتی مربوط به مطالبی را که دریافت کرده اند، پیدا کنند.

    ۰۸/۰۸/۲۰۲۰
  • دورکاری بدون مزاحمت

    اعلان‌های برنامه‌های مختلف ممکن است در حین کار تمرکز افراد را به هم ریخته و کارایی را کاهش دهد. دستیار تمرکز ویندوز ۱۰ قابلیت ساده‌ای است که با مدیریت اعلان‌های برنامه‌ها می‌تواند به تمرکز شما در حین کار کمک کند.

    ۰۵/۰۴/۲۰۲۰
  • امن‌سازی دستگاه‌های وای‌فای

    مودم‌ها و مسیریاب‌های وای‌فای دریچه ارتباط خانه و سازمان شما با اینترنت هستند. تهدید امنیت این دستگاه‌ها می‌تواند کل شبکه شما را تهدید نماید. برای امن‌سازی این دستگاه‌های مهم با ما همراه باشید.

    ۳۰/۰۳/۲۰۲۰
  • دورکاری امن در بحران کرونا!

    بحران اپیدمی کرونا بسیاری از افراد را خانه‌نشین کرده و بسیاری از کارمندان را مجبور به دورکاری نموده است. دورکاری کارمندان اما ریسک‌های امنیتی زیادی برای سازمان ایجاد کرده که لازم است که برای کاهش این ریسک‌ها تمهیداتی در نظر گرفته شود. در این مقاله راهکارهایی برای گذر از این بحران با کمترین ریسک و تهدید ارائه شده است.

    ۱۸/۰۳/۲۰۲۰
  • ویندوز با چاشنی حریم خصوصی: راهنمای افزایش حریم خصوصی در ویندوز ۱۰

    بسیاری از کاربران از ویندوز برای کارهای روزمره خود استفاده می‌نمایند. اگر شما هم از کاربران ویندوزی هستید که به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید جای هیچ گونه نگرانی نیست، مایکروسافت بدون اجازه شما هیچ کاری نمی کند. باید بدانید که با تغییر تنظیمات پیش‌فرض ویندوز می‌توانید حریم خصوصی خود را بهبود ببخشید. با راهنمای افزایش حریم خصوصی در ویندوز ۱۰ همراه ما باشید.

    ۲۵/۰۲/۲۰۲۰
  • باج‌افزار و مقابله با آن

    باج‌افزار‌ها گونه شایعی از بدافزارها هستند که با رمز کردن اطلاعات قربانی، از وی درخواست باج برای بازگرداندن اطلاعات می‌نمایند. برای اینکه در دام این بدافزارها نیوفتید باید نکاتی را رعایت نمایید.

    ۰۱/۰۲/۲۰۲۰
  • هفت ویروس!

    اگر اندکی با امنیت آشنا باشید احتمالا تیتر این مقاله را دوست نخواهید داشت! در واقع  این مقاله در مورد بدافزار‌ها است و قصد داریم به بررسی هفت دسته از بدافزارها و خطراتی که می‌تواند سیستم و اطلاعات شما را تهدید کند، بپردازیم.

    ۰۶/۰۱/۲۰۲۰
  • جرایم سایبری و انواع آن

    امروزه زندگی ما یک جنبه مهم و جدانشدنی به نام زندگی دیجیتال دارد. دنیای دیجیتال هم مانند دنیای حقیقی مجرمانی دارد و جرایمی در آن اتفاق می‌افتد. در این مقاله به معرفی کوتاهی از جرایم سایبری می‌پردازیم.

    ۲۴/۱۲/۲۰۱۹

صفحه‌ها

تحت نظارت وف ایرانی